Anvelopa…istorie si curiozitati

 

Dacă ați cerut cuiva să descrie o anvelopă tipică, va da două valori – este rotunda și este neagra.

 

Anvelopele nu sunt naturale negre – sunt de fapt albe, iar culoarea neagra o dobandesc datorită adăugării de oxid de zinc pentru mai multă putere. Producătorii de anvelope adaugă negru de fum, despre care se spune că prelungește durata de viață a roții medii.

Negrul de fum mărește abraziunile de uzură ale anvelopei cu până la 100 de ori și îmbunătățește rezistența la tracțiune cu până la 1000%! Negrul păstrează, de asemenea, căldura departe de zona benzii de rulare și de centură, ceea ce este incredibil de benefică, deoarece căldura este considerată anvelopa de tip kryptonită la cauciuc.

 

Cele mai vechi mașini nu au folosit rotile de cauciuc care se află practic pe fiecare vehicul care circula pe șosea de astăzi. În schimb, mașinile și căruțele vechi au folosit roți de “artilerie” pentru a se deplasa, tranzacționând spițe mortisate pe navele de lemn, pentru o alternativă de artilerie echipată și înșurubată. În special pentru autovehicule, roțile ar fi compuse din oțel forjat sau sudate din secțiuni presate din oțel.

 

Cel mai mare producător de anvelope din lume este … Lego. În comparație cu schimbările aproape inutile ale anvelopei de artilerie, vom face o schimbare rapidă a anvelopei Lego în orice zi a săptămânii.

 

Compania Lego spune că produce anual peste 306 de milioane de anvelope miniaturale, păstrând drumurile imaginației într-un blocaj de circulație perpetuu.

 

Brandul Michelin, care este cunoscut pentru anvelopele Michelin pentru viteză, lucrează acum la anvelopele pentru longevitate.

 

Creativ numit “tweel”, cel mai nou produs este un pneu, o roată fără aer și anvelopă. Ideea a fost aceea de a crea o anvelopă care să nu ofere posibilitatea de a avea pene și sa nu fie nevoie sa fie inlocuita des.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Checkbox GDPR is required

*

Sunt de acord

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.